Ik heb mij ingeschreven voor een congres/cursus maar heb daarna niets meer vernomen, ben ik nu wel INGESCHREVEN?

Inschrijving via een inschrijfkaart:
Na verwerking van uw inschrijving sturen wij een eerste bevestigingsbrief naar het adres dat u op uw inschrijfformulier als correspondentieadres heeft opgegeven. Indien u géén brief van ons heeft ontvangen, is het verstandig telefonisch of per e-mail contact met ons op te nemen.

Inschrijving via het webformulier:
Indien u zich via het digitale inschrijfformulier op de website heeft ingeschreven, ontvangt u eerst binnen enkele seconden na verzenden een bevestigingsbericht in uw beeldscherm en daarna binnen enkele minuten een bevestigingsmail naar het door u opgegeven e-mail adres. Is dit niet het geval dan is er wellicht iets misgegaan en kunt u het beste even contact met ons opnemen.

LET WEL:
Beide berichten na de digitale inschrijving zijn nog geen bevestiging van deelname, maar louter een bevestiging van het insturen van uw formulier. U ontvangt per post van ons een eerste bevestiging van uw deelname. Twee weken voor het congres ontvangt u nog een tweede brief met meer details over de locatie en bijvoorbeeld uw indeling in de parallelsessies.

Ik kreeg hele andere SESSIEKAARTEN dan aangevraagd. Hoe kan dit? Kunnen ze omgewisseld worden?

Bij het indelen van de sessies proberen we zoveel mogelijk rekening te houden met uw voorkeur. Desondanks blijkt het niet altijd mogelijk met alle wensen rekening te houden. Mocht u iets willen wijzigen dan kan dit op de congresdag zelf tijdens de eerste koffiepauze (onder voorbehoud van beschikbaarheid). Vergeet niet om uw sessiekaarten mee te nemen!

Het congres waarvoor ik me in wil schrijven is volgeboekt, is er een WACHTLIJST? Of wordt het congres herhaald?

Wanneer een wachtlijst voor een congres wordt gehanteerd, wordt dat bij de informatie van het desbetreffende evenement aangegeven. Bij alle congressen waarbij de aanmeldingen het maximum overschrijd wordt beoordeeld of herhaling mogelijk is. Dat hangt o.a. af van de beschikbaarheid van docenten/sprekers. In de meeste gevallen kunt u uw e-mailadres achterlaten, zodat wij u kunnen informeren zodra meer informatie beschikbaar is.

Hoe kan ik BETALEN voor mijn congresdeelname?

Alle deelnemers aan Cursussen & Congressen ontvangen een factuur voor hun congresdeelname. Deze factuur wordt, separaat van de bevestiging, verzonden vanuit Springer Media BV, waarvan Bohn Stafleu van Loghum onderdeel uitmaakt. De genoemde deelnamekosten zijn vrijwel altijd exclusief BTW. Deze BTW wordt op de factuur apart vermeld. In principe wordt de factuur ruim voor de congresdatum verzonden. Maar mocht u onverhoopt na inschrijving nog geen factuur hebben ontvangen, dan bent u toch van harte welkom op de congresdag.  

Ik heb nog geen FACTUUR gekregen voor het congres. Mag ik dan wel komen?

Alle deelnemers aan Cursussen & Congressen ontvangen een factuur voor hun congresdeelname. Deze factuur wordt, separaat van de bevestigingsbrief, verzonden vanuit Springer Media BV, waarvan Bohn Stafleu van Loghum onderdeel uitmaakt. In principe wordt de factuur ruim voor de congresdatum verzonden. Maar mocht u onverhoopt na inschrijving nog geen factuur hebben ontvangen, dan bent u toch van harte welkom op de congresdag.

Gelden er bij de Cursussen & Congressen speciale tarieven voor STUDENTEN?

Nee, bij de meeste Cursussen & Congressen wordt geen speciaal studententarief gehanteerd. Wanneer dat incidenteel toch gebeurt, wordt dat duidelijk bij de kosten vermeld.

Ik heb bij inschrijving ook een BOEK besteld, wanneer krijg ik dat boek?

In de meeste gevallen worden de boekbestellingen los van de congresinschrijving in behandeling genomen. Dat betekent dat uw boek en de bijbehorende factuur door onze Klantenservice (030 - 63 83 736) worden verzonden. Daarbij worden de reguliere verzendkosten in rekening gebracht. Wanneer het boek is inbegrepen in de congresprijs, ontvangt u uw boek op de congresdag.

Worden mijn ACCREDITATIEPUNTEN automatisch bijgeschreven in GAIA, ProCERT of KRT?

Ja, wanneer u de juiste gegevens aan ons heeft verstrekt, verwerken wij uw aanwezigheid tijdens een geaccrediteerde nascholing in GAIA, in het KRT of bij ProCERT. Dat kan echter alleen wanneer wij in het bezit zijn van de juiste benodigde gegevens. Die gegevens verschillen per accrediterende instantie. Voorbeelden zijn het BIG-registratienummer, het lidmaatschapsnummer van een vereniging of een privéadres.

Als ik eerder vertrek, krijg ik dan toch mijn accreditatiepunten?

U ontvangt accreditatiepunten op basis van uw aanwezigheid op een congres. De inhoud maar ook de duur van het congres is bepalend voor het aantal accreditatiepunten. Als congresorganisatie zijn wij verplicht om de presentie bij te houden en door te geven aan de betreffende beroepsvereniging(en). Indien u eerder vertrekt van een bijeenkomst zijn wij verplicht dit door te geven aan de betreffende beroepsvereniging en kan dit consequenties hebben voor uw accreditatiepunten.

Wat is GAIA?
GAIA staat voor Gemeenschappelijke Accreditatie Internet Applicatie. GAIA is een gezamenlijk systeem voor accreditatie van nascholing en herregistratie van de wetenschappelijke en beroepsverenigingen van huisartsen, medisch specialisten, verpleeghuisartsen, artsen voor verstandelijk gehandicapten en sociaal geneeskundigen. Voor nascholing die via GAIA verloopt, is het accrediteren van bij- en nascholing en het vastleggen van de behaalde accreditatiepunten per persoon volledig geautomatiseerd. Meer informatie vindt je op http://knmg.artsennet.nl/Diensten/GAIA-Accreditatie.htm

Wat is ProCERT?
ProCERT is een stichting met als doel het bevorderen van de kwaliteit in de pedicurebranche. Het is een kwaliteitsregistratie voor pedicure (KRP). Het accreditatiepuntensysteem is onderdeel van het KRP. Meer informatie vindt je op www.procert.nl

Wat is KRT?
Het KRT is het onafhankelijke, openbare kwaliteitsregister van praktiserende tandartsen in Nederland. Het KRT is een keurmerk. Meer informatie vindt u op www.krt.nu

Helaas moet ik mijn aanmelding ANNULEREN, hoe doe ik dat?

Annuleren kan alleen schriftelijk of per e-mail (congressen@bsl.nl). Daarbij willen wij u erop wijzen dat u bij annulering tot 14 dagen voor de datum van de bijeenkomst administratiekosten verschuldigd bent (€ 35,-) en bij annulering minder dan 14 dagen van tevoren het volledige deelnamebedrag. Uw annulering wordt altijd schriftelijk door ons bevestigd. Vervanging van uw deelname door bijvoorbeeld een collega is altijd mogelijk.

Kan ik, zonder dat ik aan een congres heb deelgenomen, in bezit komen van een CONGRESMAP?

De meeste congresmappen bevatten informatie die niet geschikt is om te gebruiken zonder de bijbehorende mondelinge toelichting en worden om die reden niet los verstrekt. Wanneer u vragen over een specifiek congres of programmaonderdeel heeft, kunt u mailen naar congressen@bsl.nl.

De PRESENTATIES die tijdens het congres zijn gebruikt, worden beschikbaar gesteld in het archief. Hoe kan ik de presentaties bekijken?

Op de website www.cursussenencongressen.nl of www.bsl.nl/cuco gaat u naar het tabblad 'archief' (boven in de grijze balk) en selecteert u het juiste congres. Vervolgens voert u de inlogcode in, die tijdens het congres aan de deelnemers is verstrekt. De inlogcode staat o.a. in de welkomstbrief in uw congresmap. Dan kunt u in het programma op de lezing of sessie klikken om de presentatie in PDF te openen.

Waar kan ik een ROUTEBESCHRIJVING van het congres vinden?

Op de website www.bsl.nl/cuco treft u al onze bijeenkomsten aan. Als u een congres heeft geselecteerd, ziet u een aantal tabbladen zoals omschrijving, doelgroep, sprekers, programma en accreditatie.
Op het tabblad omschrijving treft u de congreslocatie aan. U kunt hier klikken op de link naar de website van de congreslocatie om de routebeschrijving te bekijken.

Moet ik zelf mijn LUNCH meenemen?

Op bijna al onze bijeenkomsten voorzien wij de deelnemers van catering; koffie, thee, lunch en frisdrank. In de congresbrochure en op de website (www.bsl.nl/cuco) staat bij de prijsomschrijving vermeld of de congresprijs inclusief lunch is. U hoeft dan geen eigen lunch mee te brengen.

Ik ben ALLERGISCH voor ….. Aan wie kan ik dit doorgeven?

Indien u allergisch bent voor bepaalde ingrediënten of voedingsmiddelen, horen wij dit graag uiterlijk 2 dagen voor de bijeenkomst, zodat wij bij het bestellen van de catering uw wensen kunnen doorgeven. U kunt contact opnemen met de klantenservice (030-6383638 of congressen@bsl.nl) om uw dieetwensen door te geven.

Ik zit in een ROLSTOEL, is de congreslocatie toegankelijk, is er een aparte rolstoelparkeerplaats, is er een aparte plek voor de rolstoel in de zaal?

Onze congressen vinden plaatst op verschillende congreslocaties. Meestal zijn deze locaties goed bereikbaar voor rolstoelgangers en voorzien van liften en invalidentoiletten. Als u twijfelt of vragen heeft kunt u kunt contact opnemen met de klantenservice (030-6383638 of congressen@bsl.nl).  

Wanneer ontvang ik mijn BEWIJS VAN DEELNAME?

Bij vrijwel alle Cursussen & Congressen wordt aan de deelnemers een Bewijs van Deelname verstrekt. Indien van toepassing worden de toegekende accreditatiepunten daarop vermeld. Het Bewijs van Deelname wordt verstrekt zodra alle accreditatieaanvragen door de verschillende instanties zijn beoordeeld. Wanneer dat tijdig is gebeurd, worden de Bewijzen van Deelname aan het eind van een nascholing verstrekt. Wanneer de beoordeling langer op zich laat wachten, worden de Bewijzen van Deelname achteraf per post verzonden. In sommige gevallen kan dat zelfs enkele maanden duren.

Op welke tijden kan ik de KLANTENSERVICE bereiken?

De klantenservice van de Bohn Stafleu van Loghum is bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.00 uur. Telefoon: 030 – 638 36 38 Email: congressen@bsl.nl